utorok, septembra 25, 2007

Rozmyslal

som, po tom ako mi bolo povedane, ze osamote je silnejsie vnimanie, krasne zazitky. A po tom, ako mi prisiel mail, ze mozno staci sa kochat vnemami bez cloveka, ktory tymi vnemami zije, ci to staci. Mne nestaci. Zazitkov osamote mam dost - za posledny vylet. Vtedy som sem siel sam dobrovolne, vo vnutri som mal radost a zvedavost, ktora sa na vylete dostala na povrch. Teraz je to presne naopak.
A najme - byt niekde s niekym, komu svietia oci z toho co vidi, pretoze tym zije a pozna to, a byt niekde a vidiet nieco o com som si len precital v knizke - je ukrutny rozdiel. Peknych par urovni vnimania. Asi ako precitat si o tancovani a vidiet niekoho s chutou tancovat. Alebo precitat si knizku o batikovani a malovani a vidiet niekoho s chutou pracovat. Ked z niekoho ziari vnutorna radost, pretoze niecim zije, radost ktoru nezatienia ani momentalne zle chvile - to vidiet a zdielat, hoci aj v tych zlych chvilach stoji za to. Vidiet na chvilu skutocny svet niekoho ineho ocami.
A je este jeden rozdiel... Ako medzi precitat si knizku o tancovani a vidiet niekoho tancovat, je dalsi stupen - sam tancovat.
A je este jeden rozdiel...
Ako medzi vidiet niekoho tancovat a tancovat ... dalej je ... tancovat s niekym, s laskou...
Nie, nechcem tym povedat, ze sa dam na budhizmus, aby mi svietili oci v ladackej krajine, vyssou urovnou nez beznemu turistovi, ani ze sa dam na tance...
Chcem tym povedat, ze mi chyba. Aj krajina, aj ta, co jej v nej svietili oci.

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
no ved ja nic,len aby si si to moc nebral:-)Trochu inak si to pochopil ako som to napisala-asi som sa zle vyjadrila:-)Kazdy je zodpovedny sam za seba. Stastie je v nasej mysli,ak tomu uverime ,potom raz budeme tam kde sme dnes vo svojich snoch.
A inak-nepoznam ta vobec,videla som ta asi len raz.Tak sa moc nehnevaj za moje slova a pekny den a vela peknych fotiek zelam:-)

Tomáš povedal(a)...

Nojo, takto cez par pismen sa kadeco da nepresne pochopit.
A ze sme sa len raz videli ? Dokelu dokelu :) a ja som zil v presvedceni ze si ta, co som ju videl niekolkokrat :) davaj identitu ! :)
...
Kazdy je zodpovedny sam za seba - pokial je sam.
Len co si niekoho pozvem do zivota a jeho zivot tym ovplyvnim, hoci aj na par hodin, tak som za neho zodpovedny. Aspon za tu zmenenu cast jeho zivota. Za tym si stojim a tento nazor nezmenim. Mozno medzi trinastrocnymi to tak nie je, ale medzi dospelymi ano. Malo by byt.
...
A pre lepsie porozumenie - ze tu nejde o sebalutost - asi by bolo treba napisat ako a preco vzniklo Ono :)
Raz davno, ked sa voda sypala a piesok sa lial a ja som bol prave po jednom strasnom kotrmelci - za ktory som si - na rozdiel od tych dvoch nasledujucich - mohol sam, sa na mna usmialo stastie. Som si vtedy myslel. Kedze som sa cez ten prvy kotrmelec nieco naucil - najme to, ze naozaj treba uplnu otvorenost uprimnost a odovzdanost, a dostal sa mi do ruk blogspot, a bolo treba niekam davat obrazky, tak som si povedal, ze v stasti skusim pisat uplne otvorene. Ze mam niekoho rad, a vlastne vsetko co zivot prinesie. Ako niekomu nevadi ked ma nahe telo a ini sa pozeraju (iba nevadi, nejde o ziadnu exhibic iu), tak mne vtedy prestalo vadit, ze mam nahu dusu, a ze sa ktokolvek moze pozriet. Iba mi to prestalo vadit - ziadna exhibicia. Stastie po par mesiacoch pominulo v brutalnom kotrmelci, ktory ma zasiahol o to viac, ze som sa on vobec nepricinil. A bola to dobra skuska toho, ci dokazem byt na verejnosti stale nahy, alebo ci sa budem zakryvat, pretvarovat. Takisto aj dalsi, zatial posledny - tento - pad na hubu - pisem stale len to, co citim, uplne otvorene. Bezucelove. Len tak, pre otvorenost. A pre to, ze mi to trosku pomaha. Na nic sa nehram, ani na drsneho typka, ktory vsetko prestoji lavou zadnou, a uz vobec nie preto, aby si ini o mne mysleli aky som skvely a silny a nehandrovy. A davam si sakra pozor, aby som nic nehral, ani - a to je najtazsie - ani sam pred sebou.
...
A este asi jedno nepochopenie - a zas moje - to, co si pisala "ludia, ktori su lahko dostupni a mozme ich lahko ziskat su nezaujimavi" - to si myslela mna alebo nie? Lebo ak mna - ze ma mozno lahko ziskat a tym padom aj lahko stratit - easy come easy go - tak ciastocne mas pravdu. S tym, ze to vyzera, ze ma mozno lahko ziskat. Ono totiz od toho prveho kotrmelca mam v sebe taku vec, ze kto ma ziska (a vobec nie lahko - to ziskavanie este kym je len take onuchavanie tak je toho cela kalvaria, kym sa necham ovplyvnit) tak od prveho okamihu ked sme uz "spolu" tak ma ten clovek ma uplne celeho. Uplne absolutne, ziaden odstup, ziadne pochybnosti ci chcem, ci nechcem, ziadne hry na priputavanie si niekoho tym, ze budem hrat nedostupneho a necham ho o mna "bojovat". Raz sme sa dali dokopy, tak ma ma. Bezvyhradne. Ved vedela co robi, aspon mi to tak vzdy priapda. Nakoniec, kym sa dame dokopy, tak musi byt dost snahy na jej strane - pomerne tazko ma presvedcit, ze to so mnou mysli vazne. Tazko uverim, zvnutra. Ale ked raz "povolia lady" ... tak - tak som jej, kazdym kuskom. Od tej chvile uplne lahko, bez namahy, hladko. Bez toho, aby som sa potom cojaviem este hrabal vo svojich pocitoch a skumal, ci to tak chcem. Ci ten vztah vobec chcem.
A mozno to potom slecnam pripada ako ze ma lahko ulovit a tym padom aj - kedze sa zda, ze nemuseli pre ten vztah vela spravit - aj opustit. (a mne vdaka tomu, ze sa vdacne necham uplne priputat, strasne dlho trva, kym sa vztah uzavrie aj na mojej strane).
Ale za tym uplnym odovzdanim sa si stojim a nikdy to nezmenim. Keby som sa hral na nedostupneho a nechal ich "bojovat" - tak by to bola prachsprosta manipulacia z mojej strany - a ako by som mohol zit vo vztahu, ze som si slecnu priputal vedomou fintou? Ako by som mohol byt s niekym stastny, ak by som vedel, ze to, ze sme spolu nie je same od seba, v uplnej uproimnosti, ale (aj) vdaka necestnym hram a namotavkam? Ze som sa robil "zaujimavym" vdaka neuprimnosti? Ako by mohla byt stastna ona, ked by som nieco hral a nebo pred nou uprimny?
...
No, mozno som to napisal triafajuc uplne vedla, z toho, ze som nepochopil to tvoje "ludia, ktori su lahko dostupni a mozme ich lahko ziskat su nezaujimavi" :))

...


A este o zodpovednosti :)

Citala si maleho princa?



Je treba pecovat o bytost kterou sis ochocil ...



... sa mi to strasne paci, a aj preto, ze "ochocuju" sa obaja, navzajom ... teda, ja do toho vzdy idem s dobrou vierou, ze to tak chcu obaja ...


...



aaaa, uz asi tusim identitu - Ta(t)raBanka, spolocne s J. behanie ?

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
no toto asi nieje na debatu cez net..na prednaske semiotiky sa hovorilo o dekodovani informacie-kazdy primatel disponuje inym kodom a tak povodnu informaciu pochopi inak.Tak to bolo asi aj teraz.Ale to je celkom jedno,kazdy ma svoj kod na svoj zivot a tak tie moje pripomienky ber len ako velmi volnu uvahu...
Maleho princa som citala a nie raz:-)Sme zodpovedni za to co si skrotime-ale tym ze sa nechame skrotit riskujeme ze raz mozno budeme plakat-tak to chodi.Kazdy ma svoj asteroid B612 aj svojho hada a ruzu. Ti stastnejsi z nas najdu aj lisku ktoru ked skrotia tak im neujde kdesi pomedzi zlte klasy.Pust je krasna tym ze niekda skryva studnu:-))
S identitou tusis spravne, s Julom chodime behat,fajn chalan,vlastne mate toho dost spolocneho:-))

adushka povedal(a)...

No, mozno ta aj napadlo, ze to tu napisem, neda mi to, bude to len taky maly povzdych:

"Chjo, keby aj niekto iny mal postoj k vztahu taky, aky mas ty.."

koniec povzdychu :)

adushka povedal(a)...

Ono viem, ze sa nic neda urychlit. Kazdy k tomu svojmu postoju raz pride, uz ci skor alebo neskor. A obcas ho nieco do toho jemne posunie, ako napr. teba to, co sa stalo v minulosti. Tak snad tych smutnych krokov v laske uz bolo dost a budu uz len tie prijemnejsie...

A mne nic ine ako trpezlivost ani neostava :)