utorok, novembra 20, 2007

Nemá

niekto mincu ? Takú, čo padá na správnu stranu. By sa mi zišla.
Síce - keď vidím pri sebe obrázky z Hafo City a Bieleho Mesta - tak ... ak by sa nič po lete nedorvalo, tak by sa teraz udialo ľahké rozhodnutie. Priamočiare. Očividné. S radosťou. A nielen preto, že nejeden biely panelák pod lesom je príjemnejší než spleť ulíc a podchodov. Ale dorvalo sa čo sa dalo. A bolo mi nielen včera povedané, že v diaľke sa ľahšie zabúda. Že je lepšie odísť. To ale nie je pravda v mojom prípade - aj keby som sa odsťahoval na Mars, tak ak mi niekto chýba, tak mi ho tam všetko pripomína. Overené v Broadway a priľahlom okolí, v dávnych časoch a iných osobách.
Spomenul som si na jeden film. Videný v ešte dávnejších časoch, v Henely. Išlo v ňom o to, že chlap po škole mal možnosť ísť na ultra-hyper profesionálnu stáž do ďaleka. S tým, že doma nechá niekoho, koho miluje. A na lestisku sa rozhodoval. Slečne tiekli slzy, ale on prešiel checkinom, a odletel. Stal sa z neho hyper-ultra profesionál, riaditeľ, kravaťáckeho štýlu a bez srdca. Zatiaľ kdesi v paralelnom vesmíre, sa ten istý chlap rozhodol inak. Pri checkine sa otočil a vrátil. Objal tú, ktorá sa s ním prišla rozlúčiť. A nerozlúčili sa. Stal sa z neho síce Joe Anonymous, žijúci na predmestí, ale zato so srdcom, s láskou a rodinou. No a osud zariadil, že títo dvaja sa po čase nejak - vymenili. Zablyslo sa, zasmrdelo sírou a Joe Anonymous zrazu sedel v riaditeľskom kresle megakorporácie a hyper-pro kravaťák riaditeľ sa ocitol medzi deťmi. Najprv nechápali čo sa stalo, a potom zisťovali, kto o čo prišiel a kto čo získal. Kto komu čo zo seba dal. A kým sa stal.
Vtedy rozhodnutím na letisku.
Pri takýchto myšlienkach a spomienkach veľmi ľahko zabúdam, že toto vôbec nie je môj prípad. Nielen preto, ze v Bielom Meste sa zo mňa nestane Joe Anonymous a v Hafo City ma nečaká hviezdna kariéra, ale najme preto, že tentokrát na mňa nikto ale naozaj nikto nečaká. Od nikoho neodchádzam. Nikomu nechýbam. A od môjho rozhodnutia nič nezávisí.
V Bielom Meste už nepoznám nikoho, s kým by sme sa mohli stretávať a byť z toho obaja radi. A v Hafo City - aj keď je škaredé, je tam aspoň niekto, s kým sa môžeme vídať. V takýchto myšlienkach som sa plížil sivými ulicami.
Nič okolo nevnímal.
A potom prišlo to auto.
Vynorilo sa spoza zákruty, do križovatky.
Bolo oranžové.
A malo na sebe nápis nika.
Neviem prečo sa tam zjavilo. A prečo práve vtedy. A neviem prečo som si ho všimol, keď všímanie náhodných detailov nikam nevedie a nemá kam viesť.
A potom, už v autobuse domov, polhodinu od Hafo City, keď mi myšlienky uleteli do prvej polovice Ladackého výletu, zas som ho zbadal. Zaparkované v inom meste. To isté.
Zavrel som oči, pustil do slúchadiel hudbu a snažil sa na nič a na nikoho nemyslieť.
Síce od toho očividne nič nezávisí, ale môžem si vybrať. Že kam ísť.
Nemáte niekto mincu ? Takú, čo padá na správnu stranu ?
...
A vďak za 2046 a Ostrov, nečakané fajné darčeky...

14 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Teraz si vtiahni film "A GOOD YEAR"
Kravatovy parchant velmi solventny sa nahodne vrati k svojmu detstvu najde lasku stastie... Bud nieaky cas kravatovy parchant stan sa solventny a potom dufaj ze prijde On^o laska stastie... :)

JankaR povedal(a)...

:))))som teda zvedava, co anonymusovi:))) na toto odpovies...:)))

Tomáš povedal(a)...

No, asi nic :)

mozno len ze - dobra rada nad zlato :-/

Anonymous nie je celkom anonymous, tipujem Anglicko, kedysi Broadway :)

Anonymný povedal(a)...

Ach jo Tomas, dufam sa spravne rozhodnes :) aj bez tej mince. Moc by som Ti priala krasnu trvalu celozivotnu lasku :).
Mária

adushka povedal(a)...

Ziadne rozhodnutie nie je jednoduche a nech sa rozhodnes ci uz pre Hafo city alebo Biele mesto, tak snad to rozhodnutie bude to pocitovo spravne..

nz za darceky, aj nabuduce, ak DC a kolejnet da :)

A ten podchod je na Videnskej ze? taky uniformny, neosobny, urcite cestou k uzernikom.. ja len ze to sive a uniformne mesto dokaze hrat aj farbami, ale zalezi na pohlade, akym sa nan pozries.. :)

Tomáš povedal(a)...

M: Dak :)
Bilovec ?
...
A: jojo, videnska, neodpustil som si cestou cvaknut spust ... stredny je vankovka a dolny je podchod medzi AS a zeleznicou.
A vsetko dokaze hrat farbami, ked sa na to pozeras pohladom ponad plece niekoho koho drzis v objati :)
...
A&M: Pointa v tomto rozhodovani je v tom, ze obe moznosti su spravne. Nic od nich nezavisi. Nic co by bolo podstatne. Darmo si budem v kutiku duse namyslat, ze tym mozem nieco ovplyvnit.
A to je pre rozhodovanie dost blbe - fakt len hodit mincou.

Anonymný povedal(a)...

Tomas je to Opava :). Vsak prid niekedy kuknut.
Maria

Tomáš povedal(a)...

Jaaaaj :) v Bilovci bola svadba, nie byvanie.
Vlastne, dufam, ze sa mi aj toto nepletie :)

JankaR povedal(a)...

:))ani Boh nerozumie, vasim inotajom:)))tak ze, len Tomas- vsade sa musi makat, co uz...sa len pozitivne :))) cudujem, ze ty s tvojim talentom uz nemas super webovu stranku, ktoru od teba odkupi Gugl..:)))jo a kazde rozhodnutie moze byt blbe alebo stastne...si myslim...

Tomáš povedal(a)...

He he, Goooooogle, kupilo cely Blogspot ci Blogger ci ako sa to vola, pred par rokmi.
Som si isty, ze to kvoli mojmu
neprehliadnutelnemu talentu, aj ked v ramci utajenia nekupili len Ono, ale rovno cely web a sluzbu, a este aj s firmou Pyra Labs, ktora to vlastnila.
A pred odhalenim im nepomohlo ani to, ze to kupili v predstihu, kvoli lepsiemu utajeniu, vdaka ich vybornej intuicii, ze onedlho zacnem produkovat Ono.
Veru tak.
:@)

Anonymný povedal(a)...

Hafo city....Biele mesto bude tazke...

Tomáš povedal(a)...

:-/

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
no co ti budem na to hovorit...ja som kvoli niecomu podobnemu zacala behat do vrchu a celkom to pomohlo:-))Hlavne som objavila ine svety,inych ludi..ale to uz bolo davno a teraz mi je fajn..a viem ze to vsetko sa muselo stat aby som pochopila ine a inych..Vsetko je bud dosledok alebo pricina...

Tomáš povedal(a)...

:)
Ja som na to lenivy! Nestacilo by behat dolu kopcom ?

(A ja sa po takychto zivotnych darcekoch chodim hravat k detom do Kalgy. Tiez to trosku pomaha. Som zistil prvykrat vlani, vtedy len vdaka nahode - ze som tam vobec zavital.)

...

Inac, Dumb sme aj my zrusili ... bude kvapkat.


Nabuduce.