nedeľa, októbra 21, 2007

Kdesi

medzi Pra Šivou a Krišnou. Na obzore sa usmievali Tary, už Biele, to tie blízke - Nízke. A v diaľke Tantry, Vysoké a Západné. Himálaje na dosah ruky.
...
A na zastávke, po tom ako vynechal už druhý spoj, čakajúc vo večernej zime trištvrte hodinu, ma navštívila - odkiaľsi v hlave sa vynorila - melódia so slovami, počutá v McLeod - Om Tare tutare atakďalej. Nestihla sa mi ani stoosemkrát zopakovať a prišiel prázdny nelinkový autobus, zastal, šofér sa vyklonil a povedal, že treba robiť dobré skutky, že si treba pomáhať, že treba mať súcit. A včetkých čakajúcich zmrzlíkov naložil do autobusu a zadarmo zviezol dole.
Niečo na tom praktickom budhizme predsalen bude:)
Pripomenulo mi to polnočný príchod do Léhu, keď ma na ulici zastavil šofér džípu, zahlaholil čosi o tom, že on je tibeťan a že je full of compassion a zviezol ma do svojho hotela, ale nezištne, pretože dal naozaj dobrú cenu za bývanie, akú by som sám nenašiel.
...
A tak vďaka tibetskému zázraku na Donovaloch, mi zvýšilo zopár korún na zázvor v cukre a tavený údený syr. Fajná kombinácia, momentálne z nej žijem.

13 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
Krizalka je super miestecko,ale tato sobota na Chopku by pomohla dostat z depky a zlej nalady asi kazdeho. Na serpa relly bolo super,nalada,atmosfera,ludia a hlavne uzasna priroda okolo. Ak niekto pozrel na kamienkarsku web kameru v sobotu vecer tak musel oci ocit:-))Chalani ju otocili dovnutra chaty:-))Bolo fajn aj ked trepat ten naklad na chrbte vo fujavici a snehu je dost namahave-konecny pocit stoji zato-lietas aj bez redbullu:-))

Anonymný povedal(a)...

a coz to za krasna, nadcherna kraina ??? chyba nie Slovensko ???

:)

Tomáš povedal(a)...

No, tak ... Slovensko. Trochu flat, no ... si zvyknem.
A vsetkemu davam mena vychodnejsie znejuce. Ale to uz ma davnejsiu historiu.
...
Serpa rely to bolo to, ze jeden den Velka Fatra a druhy den z Donovalov na Chopok?
Take nieco som videl v piatok na plagate v Edensporte ci ako sa to vola.
A v sobotu som bol v Stiavnici - pozret cajomilcov.
A inspirovali ma - zevraj sa tesia na premietanie - ale kedze nerad nazivo rozpravam tlupe ludi, a toboz nie o tomto poslednom vylete - tak som vymyslel vymysel.
Film.
Ma to hodinu, je to s hudbou, bez slov, a uz som na tom stihol uletiet... Pred par hodinami som ho dokoncil... Uf - styridsiata minuta - Kalga sa vtedy zacina...

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
serpa relly je to ze si das na chrbat 50kg- byby len 20kg a niekam to odnesies. To co si spominal bo karpa trek to je nieco ine.

adushka povedal(a)...

No pekne.. :) Takze teraz s tou kondickou sa budes hrat na kamzika? :) Inak ten plagat, co si videl, mal byt Trans Karpattrek, ale nakoniec sa to myslim kvoli pocasiu nekonalo.

Len k tomu filmu - presun ho pls tento vikend, co bude, do ceskych krajin, aj spolocne s Maokom :)) Moooooc dakujem :)

Tomáš povedal(a)...

... neboj, ono ma po tyzdni dvoch to kamzikovanie prejde.
A neziskavalo sa to lahko - prvych vela dni v Ladaku som bol slaby az strach, aj ked scasti to bolo nielen vyskou, ale aj vnutornym stavom cerstvo rozbitym.
...
Aha, tak je to. Necakal som totiz, ze v jednu sobotu sa na Chopku udeju az dve chodecke akcie ... no, pocasie sa postaralo o to, ze nakoniec len jedna ...
...
Dumam nad tym, ze ake by to bolo zavolat sem Suniho, alebo Candra Muniho - stupli mali chlapici z Kalgy, ale som si isty, ze by to tunajsim borcom natreli :)
...
Film - dam, jasne ... aj muziku ... len nech prevoznik dojde podla planu.

Anonymný povedal(a)...

sisjak:
Dak za CD-prekvapko-potesilo,sa tesim ked si ho pozriem:-)))

Tomáš povedal(a)...

:) pozriet v case pokoja ... nech dobre padne na uzitok ... a poslednych 20 minut hra uspavanka - a obrazky z Kalgy ...
...
A kedze nic nie je nahoda :) tak som sa dozvedel (to az ked som tam tu uspavanku dal) - ze je to Sree Lalitha Devi mantra - a najme to, ze "Lalitha means She Who Plays" - proste to patri ku obrazkom deti, ktore sa hraju ... v hravej dedinke, kde sa ani psi nebiju, ale sa hraju :)

Anonymný povedal(a)...

pridavam sa k fanynkam,dak za cd,som ho kukla hned...ale nemam zvuk..ma napadlo ze asi to cele sprevadzal maok,takze chapem ak si mi to poslal bez zvuku:)

Tomáš povedal(a)...

nie nie nie
ziaden maok


a je to so zvukom -

a ten je tam dolezity

najme jeho zmena pred kalgou

pre kalgu.

Treba kodek na zvuk

skus si staihnut divx najnovsiu verziu

... vlastne - to je na video a to ti ide ... zvuk je kodovany ako WMA verzia 2 - windows media audio ... tam zameraj svoje patranie po kodekoch ... zial na klasicky mpeg layer 3 zvuk mi do toho avi nefungoval encoder

Asi treba stiahnut toto a toto a toto.

Alebo poslem znova.

a mam aj lepsiu verziu uz

vsetkeho ...

... taka, co sa

vola finalna -

proste nieco

vytvorene

posledne

Anonymný povedal(a)...

Juuj ho...vdak velky za preposlanie..no bez zvuku stale.Nevadi,skusim to nejakym zazrakom nainstalovat.A ak nie aspon napis co tam hra..nech si to viem predstavit.Tak este raz vdaka a snad raz podakujem sa aj osobne,ked predo mnou neutecies...A este jedna drobnost,mozno budem detickom v skole,kde uci moja kamoska,ukazovat foto z Ladhaku,nebude ti vadit ked to pomiesam aj s par tvojimi fotkami??

Tomáš povedal(a)...

Kludne, premietni cokolvek, budem rad, ja davam copyleft.
Zvuk - netusim. Inde ide.
A je dolezity. To, ako sa zo "serioznej" mantry jantry tantry tatry fatry stane taka ina, hrava mila ako objatie - vtedy, ked sa pride do Kalgy k detom ... je z toho citit to, ako mi tam bolo a co ich pomoc pre mna znamena.
...
A co sa utekania a ticha tyka - to je to jedine co mozem robit, ked pre mna uz nie je miesto tam, kde sa zdalo byt.
Rozhodne nestojim o take hry, ked sa "stretneme", ja budem zase nazivo vidiet ako mi chybas, a po skonceni stretnutia len veselo odcupitas za niekym, a mne znova zostanu akurat oci pre plac. To uz nazivo naozaj nemusim.

Anonymný povedal(a)...

Bodaj by si nemal tak uplnu pravdu...tak potom ked sa stretneme skusim aj ja odvratit hlavu,nech "nehram"ze viem kto si.